יום ראשון, 28 בדצמבר 2008

מסע הבחירות נפתח בטבח בגטו עזה


נסיון ציני ל"פתרון" פרשת גלעד שליט


בקמפיין משותף לקראת הבחירות הקרבות פתחן השותפים ליבני וברק במסע רצח והרג המוני בגטו עזה הנצור והמורעב. המטרה לכאורה היא מניעת דלף ההפצצות על ישובי עוטף עזה, אך המטרות האמיתיות קשורות באופן מובהק לתעמולת הבחירות של שני השותפים. עיתוי המתקפה נועד להמחיש לציבור המודע לתבוסתה של ממשלה זו במלחמת לבנון האחרונה, כי ישראל יכולה להמשיך ולחיות על חרבה ואף לנצח נגד מגיני גטו עזה.

נחיתותן של מפלגת העבודה וקדימה בסקרים מול עליית הימין הלוחמני ומראה נתניהו התופר לעצמו חליפת ראש ממשלה הוציאו את הרוח ממפרשי "המנהיגים השפויים" לבני וברק. השנים מיהרו להמציא עצמם מחדש, הפעם לא בקמפיין השרדותי דרך משרדי פרסום ויועצי תקשורת שהכזיבו, אלא קמפיין דמים נוכח עם ועולם שיהפוך אותם שוב לנבחריו המועדפים של עם הבחירה. מאות גוויות ואלפי פצועים פלסטינים אמורים לשמש לבעלי ברית הדמים הזו אבני דרך לכס השלטון ולמחוק את זכר תבוסת לבנון.

אולם ככל שיגדל מספר גופות הפלסטינים בטבח הנמשך בשעות אלה, כדי להפוך את הנצחון לשלם חייבת להצטרף לספירה עוד גופה אחת: גופתו של גלעד שליט. החייל הישראלי ששביו הממושך חושף את הקטנות וצרות האופק של ההנהגה הישראלית, שלא היתה מוכנה להחזירו תמורת השבויים שדרש החמאס.

גלעד שליט הפך להיות אבן מחלוקת מרכזית במסע הבחירות של ברק וליבני, ואבן נגף בפני כל מנהיג ישראלי נוכחי המנסה להתחמק מהחובה המוסרית להחזרת חיילים שבויים הביתה. החשש מגזר דינו של הבוחר אם ישוחררו שבויים פלסטינים שתעמולה בת שנים רבות תיארה אותם כמסוכנים ואלימים לא הותירה ברירה בפני המנהיגים הצינים. את גופתו של שליט - שיתכן כי הוא עדיין חי גם ברגעים אלה – יש להסתיר מאחורי גופות של מאות פלסטינים הנטבחים לכבוד חיסולו.

ואכן ב"מעריב" בבוקר שאחרי פתיחת המבצע (28.12.08) לצד כותרות מתלהמות בנוסח "המלחמה הצודקת מכולן" מסביר "גורם מדיני" ללא כחל ושרק: "יודעים שהפעולה מסכנת את חייו של החייל, אולם שחרורו אינו נכלל בבנק המטרות של המבצע"(!)

ההתנהלות הרצחנית של ממשלת ישראל בעימותים הצבאיים שלה כלפי האוכלוסיה ברצועת עזה היא המשך "טבעי" למדיניות של כיתור ומצור ושל שלילת הצרכים האנושיים הבסיסיים. כאשר ממשלת ישראל מודיעה: "נספק להם מצרכים חיוניים" המשמעות האמיתית אמורה להיות: אנחנו מתייחסים לפלסטינים כאל חיות בגן חיות. גם להן "מספקים צרכים חיוניים". אבל אפילו זה לא בוצע ובגאווה מדווחת התקשורת כי הודעת ישראל על "הכוונה לפתוח את המעברים על מנת להעביר ציוד הומניטרי לתושבי עזה" לא היתה אלא מהלך שקרי המיועד להסיח את הדעת מההכנות להפצצה הצבאית.

המצב הבלתי אנושי אליו דירדרה ממשלת ישראל את האוכלוסיה הופך בהכרח את הרצועה לסיר לחץ רותח. ירי רקטות הקסאם הוא בבחינת קילוחי הרתיחה שלו. כבר בפברואר 2008 היה ברור: תושבי שדרות, עוטף עזה, אשקלון (מ'גדל הפלסטינית), ושאר היישובים באיזור חייבים את מצוקתם רק לממשלתם שהכניסה את תושבי רצועת עזה לגטו, לאותו סיר לחץ של מחסור מחריד, של הפצצות והפגזות יומיומיות, של הוצאות להורג ללא משפט, של ניתוק גמור מהעולם החיצון. ירי הקסאם אינו הסיבה לרצחנות הישראלית אלא תגובה עליה.

מערכת התעמולה הישראלית על כל אגפיה , המפיצה שקרים המטילים על הקורבנות את האחריות לרציחתם, מציגה את נטו עזה כמדינת אויב ולא כאוכלוסיה שגורלה נתון בידי הכובש . יתרה מזאת: במלחמת החורמה נגד העם הפליסטיני הצליחה ישראל עד היום להסתיר את כוונתה להקריב את גלעד שליט כדי לא לשחרר שבויים פלסטינים. יהיה הדבר אות לכל אם ישראלית השולחת את בנה לצבא.

יופסק לאלתר מסע הטרור והרצח נגד העם הפלסטיני !
ישוחררו כל השבויים והאסירים ללא יוצא מן הכלל !

תגובה 1:

  1. קיצוניים מדי, מעטים מדי, יותר מדי מוטים כלפי הסבל הפלסטיני מבלי לתת שום תשומת לב לפרנויה של העם היהודי.

    אין לזה סיכוי, וחבל. רפובליקה חילונית בכל פלסטין תהיה גן עדן עלי אדמות, אבל התעלמות מהמציאות הנוכחית לא תביא לכך.

    For what it's worth,
    אני מקווה שיום אחד העמים שכאן יתבגרו מספיק כדי להיות מסוגלים להקים רפובליקה כזאת.

    זה ידרוש שהם יהפכו לעם אחד, קודם, וככה זה לא יקרה.

    השבמחק